Lördag


Den här helgen är maken borta på offroadträff och Lillen är hos morfar och mormor och sover över.
Dottern har en kompis här hela helgen så jag ser knappt dem överhuvudtaget.

Jag älskar att bo som jag gör. Ute på landet utan grannar inpå knuten.
Jag gillar också ensamheten. Oftast.
Men ibland nuddar jag vid tanken att det vore trevligt att ha närmare till allt. Men bara nuddar, för nej… Det räcker gott att åka till stan någon gång i månaden som jag gör nu, så är jag ”mätt” på folk.  😉

Men nog kommer det bli skönt att få assistent, om jag får det.
Kunna åka iväg utan att behöva planera en vecka i förväg.
Kunna åka till en kompis på en fika. Kunna åka till stan för att tex köpa den där tröjan eller gå till optikern.
Ta med kaffe och ta en picnic ute i naturen.
Vilken frihet!

Retar mig på att jag inte uppskattade det mera, när jag faktiskt kunde göra allt det.

Jag har mycket att vara tacksam för också. Det är något jag tänker på nästan varje dag.
En fin familj som jag älskar högt. En man som står vid min sida i vått och torrt. Fick en tankeställare igår när en fb vän gjorde en uppdatering som gjorde mig arg och ledsen. (Och tacksam för det jag har.)


Att någon man lärt känna blir totalt blåst av en karl som lämnar henne och ett barn i sticket på ett så otroligt fult sätt (sms) gjorde mig, ja, förbannad.

Jo, visst ska man vara tacksam för det man har och visst är det lätt att glömma ibland när man går (rullar hi hi) runt i en dimma av smärta dygnet runt.
Jag försöker verkligen se livet från den positiva sidan. Varje dag.
Jag lyckas inte varje dag, men nästan.  🙂
Jag är glad och tacksam över att jag har den förmågan faktiskt.
Att kunna skratta och ha lite galghumor lättar upp livet faktiskt.  🙂

2 thoughts on “Lördag

  1. ja hoppashoppas du kunde få din personliga assistent,helst NU eller MED DETSAMMA!!! Förstår duin tanke om att man borde bo ”enklare” men förstår än mera tanken att du bor i ditt paradis nu…det gör jag oxå…livet på landet lixom:)
    Kram och ta hand om dej!

    • Åh, det hoppas jag också! Medesamma! 🙂
      Ja, vi bor precis där vi vill ju, även om det ibland känns som om det vore bättre att bo mer centralt. 😉
      Tur att den tanken bara flyger förbi.
      Kram på dej och ha en så fin dag som du kan få, med allt som du har nu. 😦

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

