Nya funderingar.


Alltså den här handen…
Inte den som redan är stel alltså, utan den som ska bli.
Jag har funderat många, många gånger, fram och tillbaka, upp och ner, hur jag vill ha det.

Vänster hand rasade redan i slutet av 90-talet.
Höger började bli ett problem den också redan då, men eftersom ledbandet gick av i vänstern så gick det fortare med den. Ja, raset alltså. 😉

Höger handled har varit på tal för artrodes (steloperation) sedan sju, åtta år tillbaka, men jag har velat avvakta.
Göra klart vänster först, sedan se hur det går.

Jag fick stora problem med smärta efter första operationen redan, så det har inte varit en lätt resa.
Nervsmärta är mycket svårt att få bukt med, men det gick faktiskt. Det var inte lätt och innebar mycket svett och tårar, många nålar satta i sköra kärl osv.

Min högra handled och hand är nu sämre än vänster var, så min stora skräck är att det är för illa med smärtan redan. Att det blir samma sak igen.
Då har jag åtta år framför mig med en annan smärta än den jag har idag bara.

Men jag är villig att ta risken faktiskt. Dels för att jag förhoppningsvis har bra hjälp i vardagen så jag slipper anstränga mina leder. Dels för att vi nu vet vilken smärtlindring som fungerar efter operation.

Ja, den som lever får se hur det går och jag har stort hopp om att det kommer gå bra. 🙂
Det måste jag tro.

Var iväg med min ledsagare idag och gjorde något roligt för en gång skull! 🙂
Annars är det jämnt läkarbesök, behandlingar eller något annat inom sjukvård. 😛

image

Vi var och köpte perenner till min nya rabatt som dottern och maken grävt åt mig. :-*

Så nu kommer jag ha något väldigt vackert att följa när våren kommer. 🙂
Underbart!

Men som vanligt när jag gjort något roligt så får jag sota för det.
Så nu sitter/halvligger jag här med smärtor som bryter ner själen…
Men det var det värt. (nästan)

Sov gott när ni än gör det. 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

