Vackert


image

Jag och min ledsagare var iväg igår kväll till min mans jobb. Det ligger vackert vid Svartån och ån var helt spegelblank. De fiskade kräftor och metade, även om det nappade dåligt.  🙂

Jag kan inte förklara hur skönt det är att kunna åka iväg så där! Innan jag fick fast ledsagare så fick jag rätta mig efter hemtjänstens arbetstider, alltså 07.00-20.00. De skulle vara tillbaka till åtta…
Inga kvällsäventyr alltså.
Vilken frihet!  🙂 Iofs så kan jag inte åka någonstans när han jobbar, men ändå..

För ett år sedan kunde jag ta bilen och åka iväg när jag ville. Det är ju bara att gilla läget, det är ju som det är nu, men nog vore det skönt att få tillbaka den friheten. Kan inte låta bli att tänka så ibland.  😉

Idag är det fullt upp här. Ja, inte för mig då.  😉 Men maken har det.. Vår varmvattenberedare har gått sönder nämligen, så det är bara att laga…  😛

Själv är det soffläge som gäller, kroppen är inte min vän idag.
Ha en bra dag!

2 thoughts on “Vackert

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

