Söndag=vilodag?


Nja, inte för min man iaf. Det är det iofs aldrig. Han får slita kan jag tala om!
Det jag gjorde i hushållet förut, innan jag hamnade i rullstol, det får han nu göra.
Ja, jag vet att ensamstående föräldrar får ta allt! Jag vet!
Men det är en himla skillnad att vara ensam med barn och jobba heltid. Då kommer man hem och hemmet ser ut som när man lämnade det imorse.
Jag har varit där, så jag vet…

Nu är jag hemma hela dagen och hemtjänsten får inte göra något utöver det som har med min person att göra…

Alltså blir det disk och tvätt och skitiga golv som väntar på honom när han kommer hem efter en lång arbetsdag. När han hämtat Lillen så är det ju hem och laga mat som gäller. Sedan ta hand om disken. Möjligtvis att han hinner lite tvätt innan han däckar i soffan vid åtta. Sedan en timme soffmys innan han går och lägger sig.

Så det ser ju inte ut som jag vill ha det här hemma kan jag tala om.. Men jag kan inte göra något åt det, så jag får blunda…

Jag hoppas det blir bättre. Att han får det lite lättare och att vi kan få lite kvalitetstid i veckorna också..

image

Tog ett kort på min vackra ros idag. En Drottningholm.
Den ger jag till er, mina läsare. 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

