Ont i magen, del sjuttielva


Ja, ni som har följt min blogg har läst om den hemtjänstpersonal som jag inte vill ha hit, på grund av att den gör mig illa. Den är hårdhänt och okänslig och totalt fri från empati.
Imorse kom den igen.. Nu kommer de iofs två stycken på morgonen, så det var en till med, som är bra. (vilken tur!)
Personen överlät min dusch till den andra eftersom den inte hade duschat mig innan, som tur är.
Men bara det att den hjälpte till med trosor och byxor gjorde onödigt ont.
Jag förstår faktiskt inte varför denna människa inte kan förstå bättre och vara försiktig..  😦

De glömde att borsta mitt hår och göra en fläta också, så det fick jag göra själv. Någon deo fick jag inte heller och det är två saker som ger mig ordentlig smärta att göra själv.

Varför sade jag inte till då?
Därför att magen knöt sig redan när personen klev innanför dörren och då knyter sig hela jag till slut…
Jag ville bara att de skulle gå härifrån.

De här dagarna önskar jag att mitt funktionshinder flög sin kos.

Det gör ju inte saken bättre att jag vaknar med huvudvärk varje dag som blir värre och värre under dagen.
Som jag sedan också går och lägger mig med.

Suck….

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

