Datorn


Ja nu sitter jag framför datorn, kors i taket! Bloggar ju alltid från mobilen annars.
Jag har beställt lite från min favvoaffär på nätet, Bodystore. Där beställer jag familjens tandrämer utan fluor och hårvårdsprodukter utan parabener, mineraloljor och SLS. Bland annat. Den är så himla bra och nästan allt på samma ställe. 🙂

Ser de gamla vanliga tendenserna till att min blogg ska bli tråkig. Igen. Dessa ständiga gnällinlägg om hur ont jag har och hur förfärligt det är med människor som inte förstår min sjukdom och hur trött jag är….
Jag blir nästan trött på dej själv när jag läser!!! Ha ha
Nävars, det är ju så mitt liv ser ut just nu, så är det ju. Jag försöker verkligen komma ihåg att skriva om det som är bra varje dag också, även om jag inte alltid lyckas.

Faktum är att jag alltid har något att glädjas åt. Varje dag. Visst, ibland måste jag fundera lite, men det slår aldrig fel att jag hittar något litet guldkorn som jag har glatt mig åt. 🙂
Tyvärr är det nog så att man ofta glömmer det där som fick en att dra på smilbanden eller skratta högt. Det är lite lättare att komma ihåg det där som gjorde ont i själ och hjärta, särskilt när man mår lite dåligt.

Jag träffade min kurator idag, som jag har gått hos i flera år. Ja, jag skäms inte för att säga det. 🙂 Jag behöver verkligen prata med någon som ger mig ett annat perspektiv på saker och ting. Någon som får mig att se på saker lite annorlunda och från en annan synvinkel.

Jag har alltid haft väldigt lätt att läsa av människor, på gott och ont. Att jag är väldigt, extremt känslig, gör att det ofta blir fel. Jag har ofta väldigt rätt också, men det kan lika gärna bli fel.
Det slutar alltid med att jag blir ledsen. Det slår aldrig fel.
Om någon visar tydligt att personen tycker illa om mig så känner jag det. Väldigt väl. Jag brukar ha rätt, tyvärr. Samtidigt är det så synd att jag är så ”bra” på det, för första intrycket behöver ju inte bestå. Bara för att personen tyckt illa om mig första gången den träffar mig behöver ju inte betyda att det består. Eller hur? (Tss, säkert..)

Tyvärr (igen) så är jag som sagt känslig. Det är ett gissel, även om det också är en bra egenskap på sätt och vis, eftersom det bara är jag som mår dåligt, eftersom jag är bra på att dölja hur jag egentligen mår.

Jag är också väldigt självkritisk, vilket ofta tolkas som att jag ser ner på mig själv. Vilket jag gör ibland ska erkännas, men inte så ofta.
Jag börjar lära mig att tycka om mig som jag är (utom utseendet) och det är skönt. 🙂
Jag har accepterat att jag är sjuk, eller, nästan. Självklart är det svårt med en sjukdom som smyger sig på så här och är kronisk, men det är bättre att acceptera läget än att gräva ner sig.
Jag har träffat många nu via cyberspace, som har EDS och det är kul att se hur andra har det. Även om det ibland blir för mycket, eftersom jag nog har kommit en bit längre än en del andra, i bearbetningen av det faktum att man är sjuk resten av livet.
Att jag inte har något jobb, inte har några arbetskamrater eller några fasta tider att leva efter har jag accepterat, även om det inte är roligt på något sätt. Jag har ändå varit hemma sedan 1998. Det är ett tag det. Konstigt att jag inte har förlorat alla sociala färdigheter egentligen… Fast det har jag nog när jag tänker efter. 😛

Tro nu inte att jag är en glättig människa som går omkring och sjunger glada visor hela dagarna och bara garvar. Det gör jag verkligen inte.
Just nu är det väldigt tungt faktiskt. När jag har så här ont som jag har nu så funkar inte min hjärna som den ska. Det gör att jag missuppfattar och missuppfattas. Hela tiden. Jag är så trög att jag inte fattar när folk skämtar och inte. Jag är så trög att jag inte fattar när någon mår dåligt och visar det så väl att man inte kan missa det. Jag glömmer saker HELA TIDEN!!!! Jag blir galen…

Sedan blir jag riktigt ledsen ibland när folk gör saker som jag inte förstår. Mest på mig själv som inte frågar så jag får veta… Ganska korkat.
Det som stör mig mest är att jag egentligen är skärpt och ganska smart. Men den här förhatliga smärtan har gjort min hjärna till mos. Den funkar inte helt enkelt.
Fenomenet är ju inget nytt, det är vetenskapligt bevisat att det blir så här när man har kronisk smärta. Men det gör det inte lättare att leva med.

 

Shit vad jag skrivit mycket blaj nu… Bäst att lägga av medan jag ligger på topp. 😛 Ha ha, skojade…. 😉

Lite tankar så här på natten när sömnen inte vill infinna sig och mina smärtstillande tabletter inte vill göra någon nytta. Ska läsa igenom det imorgon, det kan ju hända att jag ändrar lite… 😉

6 thoughts on “Datorn

  1. Här beställer jag också från bodystore eller jordklok.se =) ekologiskt, utan tillsatser, konserveringsmedel, parabener, fluor osv.
    Men letar nu nått annat ställe, att beställa ifrån…

    Läser ifatt lite här, intressant och gnäll inlägg vet jag ej vad det är =) tycker inte det finns nått sånt, du skriver ju om din vardag, ditt liv och har du det jobbigt i perioder, smärta och annat så får man väl strunta i att läsa om man skulle tycka det var gnäll istället för din verklighet…

    Så kram på dig och så länge man försöker tänka positivt och ger sitt allt så spelar det ju ingen roll vad andra tycker…det är din verklighet och din blogg =)

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

