Lite bättre


Ja idag känns det lite bättre i själen.
Jag går inte in på några detaljer, men jag kan säga så mycket att det måste vara en särskild slags människor som jobbar på försäkringskassan…
Inte nog med att man får besked som är helt otroligt nedvärderande utan man får det på ett sätt som gör att man känner sig som en belastning för samhället och en lägre stående individ…
Att sitta och bedöma någons handikapp och lägga in det i fel fack är… Är……. Fel!

Nu tror jag det kommer ordna sig ändå till slut, men inte på något optimalt sätt.

Nu ska jag krypa upp ur källaren och kämpa istället tänkte jag. Även om jag tycker det är onödigt att jag ska behöva det.

Men så är det i dagens samhälle. Det hårda samhället.

4 thoughts on “Lite bättre

  1. usch lider med dej som skall strida med byråkrater utan på allt annat, när ska vi få lugn och ro och ”bara” behöva tampas med våra kroppar…
    Styrka till dej!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

