Men…..


Verkar som jag är inne i en riktig dalgång nu..
Inte nog med allt som hänt med kroppen, utan idag fick jag veta att hemtjänsten inte får göra det och det och det…
Reglerna säger..
Men? Snart finns det inget kvar som de får göra ju..
Snart tar de väl bort min promenad också. Med mitt flyt skulle det inte förvåna mej.

Jag trodde de skulle kunna hjälpa mig med skötseln av katetern, men nej. Det FÅR de inte…
Jag kan inte tvätta den själv och hålla den ren. Jag kan knappt tömma påsen… Den är svår för mig att stänga.
Hur göra nu då? Vem ska jag vända mig till?

Inte en aning…

Livet är inte riktigt en dans på rosor nu ska erkännas….

9 thoughts on “Men…..

  1. All denna byråkrati…

    Kan det vara som så att det är en uppgift för hemsjukvård istället för hemtjänst? De svamlade om något sådant när vi hade det uppe för diskussion.

    Kram

  2. Underligt att de inte satt på en lättare sak att tömma kateter påsen med ,dom är smidiga & enkla & man kan ha påsen hänga på sidan av rullstolen & sedan tömma den eftersom den går lätt…
    Ja dessa underliga människor tänker inte helt som dom ska …krya påre

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

