Rubrik?


Ha ha, det står still i skallen, blir ingen rubrik.  🙂

Jag är lite frustrerad. Som vanligt på sjukvården.
Det ortopeden skulle ha gjort, skicka en remiss, är inte gjort. Jag tror jag blir knäpp, om jag inte redan är det…

Efter att ha pratat med en vän som kan detta med EDS och användandet av kateter så har jag ju en som inte är bra för min bindväv. Läkarna kan inget om EDS och då gäller det att ha den kunskapen själv.
Imorgon blir det en ny kateter insatt. En utan latex och pvc.
Jag kan bara hoppas att det blir bra och fortsätta läsa på eftersom inte vården gör det.

Nu kommer snart hemtjänsten för morgonbestyren.
Ha en fin dag!  🙂

2 thoughts on “Rubrik?

  1. Fast latex hydrocoated är de enda kvarliggande KAD jag kan ha. Övriga (silicon och olika plaster) är för hårda och river upp sår i blåsan med kateterspetsen. Så det där är nog rätt individuellt.

    Hoppas det löser sig med remissen, sånt där är alltid tradigt!
    Kram

    • Jag har ju ingen aning om hur det är med någon annan eftersom det är min första förutom under operation.
      Jag vet bara att det ganska omgående blev irriterat och självklart UVI. Inget konstigt, så blir det ju för 90% av alla som får KAD.
      Jag chansar på en utan latex, son är snällare mot slemhinnan. 🙂

      Hoppas du och din onda fot får sova inatt! Kram!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

