Oj oj oj


Nu händer det både det ena och det andra här och tyvärr är det inte särskilt positivt något av det..
Jag och familjen är visst inne i en riktig svacka nu.
Det är tur att kärleken frodas, för utan den hade vi gått ner oss totalt.

Man är så otroligt maktlös ibland.
För egen del är det mycket som händer som jag inte kan påverka alls och det gör mig frustrerad och ledsen.

Jag har varit ganska detaljerad på sistone, på gott och ont.
Jag vill så gärna hjälpa andra med mitt skrivande, men när hälsan vacklar så här så vet jag inte om jag hjälper eller stjälper.

EDS är, som jag sagt förut, en komplex sjukdom som drabbar alla så olika. Jag vill inte att folk ska må dåligt över att jag mår skit och blir sämre.
Jag vill verkligen inte att folk ska tro att det som drabbar mig, drabbar alla med EDS hypermobila och klassiska typen.

Jag står och väger nu, om hur jag ska göra.
Skriva om allt som jag nu råkar ut för som antagligen har med EDS att göra? Eller inte…

Jag tror i vilket fall att jag ska sluta spekulera. Mina spekulationer om det som hänt med min förmåga att kissa tror jag att jag håller för mig själv.
Nog måste jag väl ändå få träffa någon läkare som vill ta reda på vad som felas?
Det hoppas jag.

Jag insåg idag hur bitter jag är på sjukvården. När min bitterhet går ut över någon som verkligen vill hjälpa och göra sitt bästa, då är det dags att ta sig en funderare.
Det är tur att jag hade någon med mig som fick mig att få lite perspektiv på saker och ting.
Utan honom hade kanske inte besöket blivit så bra som det ändå blev.

Nej. Nu får jag ta mig en rejäl funderare på hur jag är.
Innan jag blir så bitter så att de vänner jag har tröttnar på mig.
Det skulle jag inte kunna leva med.

Så. Enda vägen nu är upp.

Sova kommer bli svårt inatt, det känner jag på mig, men sov gott! 🙂

2 thoughts on “Oj oj oj

  1. hej , jag tkr att det e bra att du skriver och berättar om vad som sker, ibland kan man få tips om vad som kan ha hänt i ens egen kropp oxå. jag är ganska nydiagnosticerad och har lite kunskap , därför känns din blogg viktig. har nyss hittat dej men kommer att hälsa på ofta. vi höres

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

