Mycket nu


Ja nu blev det mycket att hålla reda på för min hjärna.
Min varböld som i helgen återkom för fjärde gången ska opereras bort på måndag. Även om det innebär ännu en sövning ska det bli så SKÖNT!  Äntligen!
Det är tredje gången jag får en böld som återkommer på samma ställe ungefär varannan månad.
Ja, alltså, jag har haft tre stycken på tre olika ställen, men de återkommer trots penicillin. Själva kapseln finns kvar och blir inflammerad gång på gång.
Det är inte helt ovanligt och det har nog inte bara med EDS att göra, jag är nog bara benägen att få det, pga hårsäckar som inbjuder till det.
Men men. Nu blir jag av med denna och sedan hoppas jag att det inte återkommer på ett nytt ställe…

Har fått en tid för min steloperation av handleden också. Det blir av i oktober ändå. Så nu blir det gips fram till januari. Kul med vinterjacka och så.  😛 De andra fem operationerna har varit väl utspridda över årstiderna annars. Värst är det att ha gips från fingrarna till armbågen på sommaren måste jag säga. Hu vad det luktar efter några veckor..  😉

Jag mår inte särskilt bra faktiskt. Har huvudvärk när jag vaknar till jag går och lägger mig. Det har hållt på i flera månader nu. Asjobbigt faktiskt.

Smärtan i rygg och bäcken är illa, trots starka mediciner, det gör mig så ledsen….

Katetern är ju jobbig men det funkar ju… Typ.
Jag är bara väldigt rädd att det kommer visa sig att det är kört. Att det är permament.
Men det kommer väl visa sig.

Så inte mycket kul att skriva om just nu alltså.

God kväll!

2 thoughts on “Mycket nu

  1. tänkte bara angående varbölden. jag vet inte vart du får dem, men fick själv en massa förut på undersidan av låret och på rumpan vid troskanten och doktorn kunde inte hjälpa mig med vad det kunde vara. för mig försvann det dock när jag sluta äta/dricka mjölkprodukter. jag kan nu äta/dricka väldigt liten mängd mjölkprodukter, helst laktosfritt i så fall men undviker det i den mån det går. om jag börjar äta/dricka mycket utav det så kommer de tillbaka… elakingarna! du kan ju prova om det är så att du har mycke mjölk i ditt matintag att undvika det ett tag 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

