Trött


Så trött..

Trött på det mesta faktiskt. Är nere i en svacka som nog är lite djupare än jag trodde.
Trött på att vara beroende av andra. Människor som jag inte känner. Människor som jag inte nödvändigtvis skulle välja att umgås med till vardags, om ni förstår…
Vissa är riktigt, riktigt bra. Vissa står jag ut med de få timmar jag måste. Vissa fick gärna vända i dörren.
Typ så…

Jag kan ju göra vissa saker själv om jag är beredd på att det ger några dagars smärta utöver det vanliga..
Så jag väljer vilket jag tycker är värt det.
Att klara mig utan min älskade ledsagare för att han är sjuk gör jag när som helst. Det är värt varje minut med extra smärta.

Men att behöva göra vardagliga saker sin jag normalt får hjälp med, för att den som kommer inte gör sitt jobb… Det! Morr….

Nä. Jag är riktigt trött på att vara jag nu faktiskt. Jag orkar inte med mig själv.
Orkar inte med umgänge, ha roligt, familjen, huset, hundarna….

Nu är det dags att rycka upp sig. Om ni visste hur många gånger jag har hört det…
Gillar det inte.
Alls.
Men jag försöker väl igen då.

2 thoughts on “Trött

  1. Jag tycker inte du behöver rycka upp dig, jag tror du behöver stanna upp och tillåta dig att vara ledsen, och sörja. Man får vara ledsen, det är OK, och att vara beroende av andra är pissjobbigt! Jag klarar mig ju ändå själv, så länge jag väljer att stanna innanför dörren, men behöver ju hjälp ute, vilket jag tycker är nog störigt! Hate it! Vill själv! Kan själv! Känner mig som en trotsig treåring!

    • Men det är ju så svårt att tillåta sig att vara ledsen.,,
      Men nu är jag nära. Det är riktigt svårt nu ärligt talat.
      Jag väntar och väntar på att det ska vända och bli lite lättare… Men det kommer nog. Så småningom.
      Kram på dej och tack för stödet, det behövs. ❤

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

