Mycket nu igen…


Jag mår inte vidare värst bra ärligt talat. Febern håller i sig, ny urinvägsinfektion som jag visst fick innan jag ens hann avsluta penicillinkuren.
Envis som jag är och avsaknaden av symtom som bland annat urinträngningar (som man har även med kateter) gjorde att jag inte ringde förrän i förrgår och fick ny penicillilkur. Har fortfarande feber och inget svar på urinodlingen så jag hoppas jag inte äter det i onödan.

Träffade urologen igår för diskussion och cystoskopi. Cysto är en riktigt jobbig undersökning där man går in med en kamera via urinröret upp i blåsan. Ja ni kan ju tänka er. Bedövningsgelen tar inte heller och jag har allt lite känsel kvar på vissa ställen.
Det ser iaf bra ut i själva blåsan, precis som jag trodde eftersom jag tror mina problem kommer ifrån nerverna som går till blåsan.
Det finns mycket det kan bero på. Det faktum att jag har EDS kan ju vara en orsak i sig, som läkaren föreslog, men det tror jag är en alltför enkel förklaring. Visst har det säkert med saken att göra, men jag tror inte det bara beror på det.
Långvarigt bruk av morfin kan skada blåsans funktion som läkaren också föreslog, men nja.. Varför kom då problemet efter det att ryggen försämrades? Det kan bero på ryggen också, det medgav han. Samtidigt som han erkände att vi kanske aldrig får reda på orsaken.

Sorry, men det duger inte för mig. Jag vill ha fler undersökningar gjorda, men det får jag inte. Besserwissers till läkare som blir tagna på sängen av patienter som är pålästa ger jag inte mycket för.
Denna läkare är duktig, visst. Men han lyssnade inte för fem öre på vad jag sade. Hans lösning är att jag RIKar mig resten av livet. alltså tappa mig själv. Jag försökte förklara för honom att jag rent fysiskt inte kan det. Man behöver ju liksom två händer till det… Jag har inte en en halv hand som funkar. Men det måste stå med i journalen att jag har försökt, så det blir tio mil på onsdag igen. I onödan…
Nästa förslag är suprapubiskateter, vilket jag vägrar. Det är alltså en kateter som går via bukväggen ner i blåsan. Skulle inte tro det med tanke på hur lätt jag får hudinfektioner.
Efter det börjar det tyvärr bli större ingrepp som återstår. Vill inte!!!
Mitrofanoff stomi är något man kan överväga, men det innebär en bukoperation vilket jag då inte är vidare sugen på. Då kan man tappa sig via en knapp på magen istället, vilket jag nog skulle klara med händerna. Men nej… Vill inte..

Jag vill just nu ha ett mirakel så min blåsfunktion kommer tillbaka.. Kan jag få det tror ni?

Ja, det är ett gissel när de inre organen inte gör sitt jobb längre. Jobbigt, ärligt talat…

Men. Livet går vidare och jag skriver här så ofta jag orkar.
Kram på er. 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

