Idétorka


Kan inte komma på någon bra rubrik idag så det skiter jag i. 😉

Jag orkar inte riktigt att skriva här varje dag just nu. Livet är tungt och motigt för tillfället även om det så klart finns glädjeämnen också.
Att välja vad man ska lägga fokus på är inte alltid enkelt. Givetvis vill jag inte gräva ner mig i det negativa även om det just nu känns som den enkla vägen.
Det är bara det att det läggs på hög nu, allt som jag skulle vilja att det bara flöt på. Ansökan om att få assistent skickades in i mars, hembesöket blev inte genomfört förrän i maj. Då har de tre månaders handläggningstid från datumet då hembesöket skedde. Jag skulle alltså få ett beslut senast i augusti. Tror ni att jag har fått något beslut?

Under tiden har jag hemtjänst, vilket inte är så optimalt precis. Massor av olika människor som jag inte känner som ska hjälpa mig med det som är mest personligt, eftersom jag inte klarar sådant längre. Det är ju allt från dusch till kläder.
Den hjälpen är ju ovärderlig men det är inte särskilt mycket liv jag har. Jag får nämligen bara hjälp med det som har med min kropp att göra. Jag lever livet från soffan och sängen. Jag tar mig inte ut själv. Jag får inte hjälp med något av det jag gjorde i hemmet innan jag blev så här dålig. Städa, tvätta, vattna blommor tex. Nu kunde jag ju inte göra så mycket åt gången förut heller, men jag gjorde ändå lite. Nu ligger allt det på min man.
Med assistent kunde jag ju få göra något meningsfullt varje dag istället för att bara sitta eller ligga och glo på tv.

Detta är bara en av många saker som jag känner att det skulle kunnat vara klart redan… FK har haft fem månader på sig nu! Under tiden sitter jag här…

Lägg till en kropp som bara blir sämre och sämre så blir det…ja….

Det är en himla tur att jag har en underbar familj som stöttar mig. ♡♡♡♥♥
Vänner som finns där i vått och torrt är härligt,!!! Utan det hade jag gått under för länge sedan kan jag lova.

Just nu önskar jag mig bara lite flyt. Tänk om bara en, EN sak kunde gå smidigt!!!

5 thoughts on “Idétorka

  1. Håller tummar å tår för att det ska flyta på nu, inga gupp, inga hinder, inga problem, bara ”smooth sailing” så att säga, det är du så jävla värd!
    Att få slappna av, att få lite … nä… myyyycket flyyyyt!
    Ha det så jättebäst du bara kan! Kram!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

