Aj aj


Ja nu fylls dagarna men smärta tyvärr. Jag ligger på sjukhuset fortfarande och är nu riktigt less på det ärligt talat.
Less på att ha ont bara för att läkarna inte lyssnar på vad jag säger.. Det fanns en väldigt bra plan som skulle följas efter steloperationen av min högra handled. Smärtlindring som har funkat förut skulle användas och vi skulle inte ha bråttom att dra ner på det. Det har vi lärt oss efter de andra fem operationerna i vänster handled.

Tänk om nu planen kunde ha följts… Tänk om de hade lyssnat?

Nu ligger jag här nio dagar senare med en så svår smärta att det är på gränsen till vad jag klarar av…
Jag är riktigt frustrerad nu ärligt talat. Varken jag eller läkarna vet hur vi ska lösa detta. Jag går inte in på några detaljer om min smärtlindring, men det är inte så att jag får för lite, utan att det inte tar…
Ja ja. Jag hoppas bara att det ger med sig så jag får komma hem snart, gärna imorgon… Det blir nog inte så, men jag hoppas.

Ja, det är ju tur att själva operationen gick bra. Leden var inte fin alls och helt vätskefylld, vilket kirurgen inte sett förut.
De tog ju ben från höftkammen och det såret läker fint även om det gör väldigt ont. De använder ju hammare och stämjärn för att hacka hål, så det är ju inte konstigt att det gör ont efter.

Det är otroligt svårt att ha höger arm i gips över armbågen och vänster handled helt stel. Att någon annan måste göra allt åt mig är riktigt svårt. Särskilt att bli torkad och tvättad mellan benen… Det är så förnedrande att inte klara själv…

Nu är orken i vänster arm slut, så inget mer skriva nu. 🙂

Trevlig helg nu alla!

8 thoughts on “Aj aj

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

