Det var värst!


Det känns visst inte annorlunda att bli det magiska 40. 😉
Jag känner mig inte som 40 i skallen liksom, så det känns en aning surrealistiskt. 🙂
Nog om det.

31 oktober stelopererade jag ju förmågan att kunna vrida höger hand. Jag kan alltså inte tex ta emot pengar eller tabletter, eller något alls för den delen, med den handen heller. Vänster är ju stel åt alla håll.
Jag hade ju en bra plan om smärtlindringen som vi var överens om. Den planen följdes inte, vilket resulterade i en månad på sjukhuset istället för högst en vecka. Delat på två tillfällen.
Nu lyckades det till slut ändå, så nu är jag i stort sett smärtfri. 🙂
Men, alltid detta men, jag fick skav av gipset som resulterade i en bindvävsknöl som gjort att en sena eller ett ledband fastnat i underarmsbenet. Så den rörelse jag borde ha går inte utföra… Jag hoppas det ska bli bra, ska tillbaka i mitten på mars.

Annars då? Jo, det är ganska tungt. Jag har väldigt ont i kroppen, rygg och bäcken blir bara sämre, jag får slita som attan för att få den vård jag har rätt i.
Nu ser det ut som att jag äntligen får en utomlänsremiss till ryggkliniken i Strängnäs, men jag fick, med hjälp av en vän, kontakta ledningen för Östergötlands läns landsting och cheföverläkarna där.
Jag kan berätta hur det gick till om intresse finnes, men inte just idag. Är en smula sliten efter helgens firande. 😉

Nu hoppas jag att orken finns för regelbundet skrivande här, jag behöver det och det är så härlig med alla härliga kommentarer och cyberkramar jag får. 🙂

Kram på er! ♡♡♥♥

5 thoughts on “Det var värst!

  1. ja men hoppas nu att Strängnäs kan hjälpa dej med rygg och bäckenet, så där kan det ju inte fortsätta 😦
    Hoppas handleden fortsätter pigga på sej och att bindvävsknutan går att fixa… behövs ju inte direkt flera problem… tycker ditt mått är rågat!
    Måste ju välkomna dej till 40 klubben, det är rättschysst att va med de i den 🙂
    kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

