Dagens ingrepp


Det blev en tidig morgon för mig och assistenten. Han var här klockan fem och jag sov inte mycket i natt.
Inte för att jag är nervös, det slutade jag vara långt innan denna tjugotredje sövningen i ordningen. 😉
Jag sover bara illa ibland. 😛

Denna gång var det ju bara ett litet ingrepp, borttagande av två stift (”pinnar”) och en skruv som höll fast underarmsbenen efter steloperationen som jag gjorde i oktober förra året.
Allt sådant har jag kvar i min vänstra hand eftersom de inte stör.
Men i höger gick det inte alls, de åkte ur och den vassa änden stack ut i muskler och sena… Erkänner att det gjorde ont. Mycket.

Idag var det meningen att vi skulle försöka med en plexus och sedering, vilket så klart inte gick…
Plexus är när man bedövar nerven som går ner i armen från huvudet. Det görs under nyckelbenet. Med en lång nål. Som de kör runt och sticker flera gånger med.
Det gör skitont rent ut sagt, men jag hoppades ju det skulle funka!
Jädra EDS…
Blev bara lite bedövad så fick sövas ändå.

image

Ett litet minibandage blev det över de tre snitten, stygnen tas om två veckor.

Nu har bedövningen släppt helt och jag har så klart ont. Inte konstigt då läkaren fick ta i hårt med tången för att få bort det ena stiftet. 😉

Jag är lite trött i huvudet och lite yr, men hade ett blodtryck på 80/50 så det kanske inte är så konstigt.
Jag har ju det vissa dagar. Konstigt det där…

Hoppas vi alla får njuta av solen de närmaste dagarna, det har gjort gott i själen nu när solen varit framme. 🙂

Ha det gott! 🙂

9 thoughts on “Dagens ingrepp

  1. Styrkekramar ja visst är det konstigt det där,man är så yrslig som man skulle va på lyset hemskt 😦 dessa skov.Andrea

  2. låter tufft även om det ”i din värd” är en liten grej… men skönt det är borta nu allt skrot som gjort ont!
    Kramen!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

