Alltså


Känner mig galet gnällig ibland ska erkännas.
Visst, att läsa saga för sitt barn vid sängkanten kanske inte är en stor sak.
Inte när man kan göra det i alla fall.
När man inte kan, är det något annat.

Givetvis finns det personer som är avundsjuka för att vi får huset utbyggt. Kan tala om att jag hellre bor i en koja med stampat jordgolv än att inte kunna ta hand om mig själv…
Varför är en del avundsjuka på mitt liv egentligen?
Jo visst, jag har det faktiskt bra med mycket. Underbar man och familj. Bor på ett underbart ställe. Har underbara vänner.
Nog är det detta en del är avundsjuka på? Inte oförmågan att kunna kissa eller oförmågan att kunna gå? Väl?
Inte den kroniska smärtan som bryter ner mig varje dag. Väl?
Nä, det är väl ingen avundsjuk på va?

Jag HAR ett bra liv, tro inget annat.
Jag gör det till ett bra liv, TROTS allt som går emot mig.

Jo, jag är nog lite bitter och gnällig ändå. På folk som är avundsjuka på saker jag lovar att de inte vill ha. De kan få skiten. Gratis. EDS bortskänkes. 😉

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

