Alla är olika


Ja så är det ju. Och alla uppskattar inte det de har/får.

Det är extremt olika mellan landsting och kommuner i Sverige när det gäller hjälpmedel, anpassningar av bostad osv.

Det är så otroligt konstigt och orättvist att det ska skilja så mycket!
Det gör ju att en del får hjälpmedel kastade över sig som sedan inte används och en del inte har en dräglig vardag för att de inga hjälpmedel får.

Det sticker mig lite i ögonen när någon skriver i ett forum att arbetsstolen personen får hemlevererad inte matchar inredningen…
Så hemskt, menar jag. I mitt landsting får man inget sådant, det får man köpa själv, för alla pengar man får i pension..

En vän har efter mycket kamp äntligen fått en rullstol. Då får hon inte hjälp av sin kommun med ramp!
Mycket mening med att ha en rullstol om man inte får ut den liksom.

Nej, jag tycker nog att det vore bra om riktlinjerna vore detsamma i hela Sverige och att våra skattepengar gör samma nytta för alla.
Jag betalar faktiskt också skatt…

Ha en bra dag i solen! 🙂

image

2 thoughts on “Alla är olika

  1. Jag fick köpa min tumortos, 250 kronor kostade det. Sen fick jag två handledsortoser av min syster. Perfekt!
    Men jag håller med dig, det är verkligen märkligt att inte samma regler gäller över hela landet…
    Hoppas du fått njuta av solen idag!

  2. Min egen camp mot min älsta dotter livs gjädje en mamma som en bilbana i otroser mod eds,sen söket på lillsyrran på äntligen öppnar morsan truten ? Hamnar i achbergers tråden i allt sök på michelle född 94 catch 22 syndrom i eds formumet avstängd på livs tid ? Ja vet inte som mamma eds sjuk själv när gamla tanter lägger på forum det passar inte ? Det bästa måste va setta sig ner bli matat som en fågel unge slutet gott som sagerna som liten mina föräldrar fick inte svar.Inte jag som mamma heller 2013 ? Jag lever i smärter dyngnet runt bråkar medsjukvården fast jag haft eds diagnos i 13 år.Mitt bråk är allt sök på min yngsta caths 22 michelle öååen har jag varit med i bild på eds forumet på mig mig i bilder,ja jag ser ut som mamma som en body bilder musklerna sinar inte ? Men som 49 år så otroserna ? Sen kirurgen vill ? Att jag själv sover 3 tim per dyngn min älsta mår så dåligt av allt eds men fått diagnosen 32 år i år inte ens barn men blivit så psylist sjuk av läkare 6 vård.Så sen valet av man husköp ? Ne man ser inte sjuk ut men man önskar ATT MAN GJORDE DET.Min yngsta ser ut för catch 22 achbergers är så lika monoglism.Men det otäcka är tur för henne så sorgset som mamma behöva skriva det,Andrea

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

