Gösta


Fint namn på ett husdjur va? 😉
Jag har alltid velat ha detta, men har mött motstånd från en del av familjen kan man säga. 🙂

Men till slut så, trägen vinner.
En kompis dotter skulle sälja sina till ett bra hem, och det räknas jag som tydligen. 😀

Så, Gösta och Alma döpte jag dem till.
Ja det är två…

Gösta, viltfärgad, 162 cm lång, 13 år gammal, väldigt snäll.
Alma, opalfärgad, ca 40 cm lång, sju månader gammal, väldigt snäll, men snabb!

Vad är det då jag har drömt om att få rå om så länge?
Jo…

image

image

Underbart!
Jag har fått ge upp i stort sett allt jag har gjort med olika djur, sedan min försämring, så detta är för mig helt otroligt underbart!

Jag kan hålla på med dem utan att få jätteont. Mata dem, bara det.. 🙂

Jag har ju haft höns i över tjugo år, plus andra fåglar, som kalkoner, gäss, ankor, vaktlar, fasaner och duvor. Hållt på med avel.
Jag har nu fyra höns och en tupp som jag njuter av att titta på, men skötseln får ass ta tyvärr…

Det är skönt att klara detta själv, även om jag måste ha hjälp med rengöring och annat.

Nu vet jag att många tycker att ormar är både äckliga och otäcka, och den åsikten respekterar jag.
Jag skulle vilja ha respekten att slippa kommentarer om att ormar ska dö och är äckliga, här på min blogg.
Det får man gärna tycka, men jag vill inte höra tack.
Jag vill bara njuta av det jag älskar. 🙂

Jag önskar alla en fin kväll.:-)

12 thoughts on “Gösta

  1. Gösta var en riktigt lång ”liten” vän,Alma verkar ha mera hanterbar storlek 🙂
    Kul att du hittat en hobby som passar din kropp bättre!

    Men vad säger hundarna om familje tillökningen?

    • Vi mätte Göstas skinn som han ömsade och han är 160 cm lång, drygt. Det du! 🙂
      Hundarna verkar konstigt nog inte bry sig. Kanske ormar inte luktar?
      Annars dödar ju mina hundar allt som rör sig menar jag. 😛
      Gösta är ju Ehn terapiorm, du får komma och träna bort din fobi. :-*
      Kram!

  2. Hej Kul med ormar .Kanske tänkte dom som döpte ormen till Gösta på Gösta Snoddas Nordgren .Gammal sångare som sjöng Flottarkärlek b.l.a .Snoddas kan ju vara ett bra namn på en orm annars .Lycka till med ormarna .

    • Ha ha, jag såg ditt andra svar och nog är Snoddas ett bra namn på en orm, men han bara skrek Gösta nöje han kom hit. 😀
      Snäll, långsam, nyfiken, försiktig, precis som em gammal terapiorm ska vara. 🙂
      Det lär komma fler inlägg om den Gösta, jag lovar. 😀
      Ha det gott, kram!

  3. Ryser är orm rädd så fy 😦 men huvesaken är att du mår bra 🙂 mm man får ge upp mycket då får man ta vara på det som gör en lycklig igen,det där lilla styrkekramar Andrea

  4. Sen att jag blev avstängd på eds forumet var för att jag hamna i achbergers tråden som inte var aktuell längre.Att jag hade tusen fråger i den tråden är för att min yngsta är född med svår syndrom Catch 22.Står fast vid vad jag tyckter att trådar som inte är aktuella längre ska tas bort.Sen att man inte tycker som alla andra står jag med för.Skillnad är att kunna diskutera fast man tycker olika utan tjaffs,vi har alla tusen tankar bollar i luften för att eds liv ska fungera i både glädje & sorg.För mig gjorde det ingenting att jag blev avstängd dom två syjunta blåbär som är moderatorer där kan ha sitt syjunta skit för sig själva.Bara synd att nya edsare råkar hamna i eländet som vill framåt.Finns andra forum som är bättre tog upp det på Västerviks rehabliteringen hur man bemöts på det forumet bedrövligt / Andrea nog om detta livet finkar utan syjunta & blåbär 🙂 Var med lite över två veckor bara 🙂 Hittat nytt forum där man får tycka tänka fråga 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

