Lycka


När smärtan sliter i kroppen och sömnlöshet är mitt andranamn så är det otroligt underbart med det man har omkring sig.
Familjen så klart. Min älskade man som stöttar mig i alla väder (och oväder), mina tre barn, varav två bor hemma.
image

Mina tre hundar som känner när jag mår som sämst och då tröstar, är nära, ger positiv energi, älskar ovillkorligt.
image

Mina andra djur, hönsen som jag bara kan titta på, men oj vad de ger mig mycket! 🙂 Nu ligger en och ruvar, så om nästan tre veckor kanske vi har små kycklingar.

Mina nya vänner ormarna. 🙂


Bara att titta på dem och ibland få nöjet att känna den muskulösa kroppen slingra sig runt mig… Underbart!


image

Mina vänner.. Jag har ju privilegiet att ha assistenter som även är mina goda vänner. Obetalbart.

Andra vänner som kommer och hälsar på och inte surar över att jag sällan kan komma..

Min trädgård, som jag iofs inte kan göra något med längre, men kan njuta av.


Se hur fröna vi sådde nu blommar i all prakt.
image
image

Det finns så mycket man kan glädjas över varje dag och jag har garanterat glömt något.

Men tänk? Jo, jag skulle kunna vara bitter över att sitta i rullstol och inte kunna gå mer än några steg, på bara ett par år.
Att inte kunna klä på eller av mig själv. Att inte kunna sköta min hygien själv. Osv…

Men jag gör ett val. Ett val att glädjas över det jag har.
Inte sörja det jag har mist.

Vägen dit har varit krokig och svår. Jag är inte framme än.
Men en god bit på väg.

Kramar och kärlek till den som vill ha. 🙂
Vi hörs snart igen. 🙂

4 thoughts on “Lycka

  1. ja du har verkligen kommit en god väg och jag imponeras… själv kan jag känna en irritation av allt det fina och de jag älskar…det ger mej en stress…så jag har mkt kvar att jobba med!
    Den sista bilden var ju helt magisk, vilket ljus!
    Kram på dej!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

