Joo, apropå Gösta..


Alltså,  jag köpte ju två ormar.  En hane,  Gösta och en hona,  Alma. De bor inte ihop än då Alma är för liten.

Det visade sig att det inte riktigt stämde.  Kan man säga.  🙂
Efter några veckor här,  ätit en mus och ömsat skinn så gömde han sig i sitt hus. 
Blev lite orolig,  han är trots allt 13 år.  Så vi lyfte och tittade efter.
Eh, jo,  Gösta är en Göta kan jag tala om!  🙂
Det låg nämligen 16 ägg med ormen ringlad runt där i huset. Åh,  stackars lilla gumman…. Jag varken kan eller vill ta hand om/sälja 16 ormar tyvärr.
Nu står det överallt att ormar inte har känslor för sina avkommor,  men det vettef★n.. Hon ville inte alls överge dem…
Kände mig jätteelak…. :-/

Men men,  nu är det bra igen och hon beter sig normalt.  Som tur är. 
Detta med ormar är riktigt roligt!  De är fascinerande och vackra djur. 

Har mer på hjärtat egentligen,  som har med EDS att göra,  som ju bloggen handlar om.  🙂
Men det tar jag sedan.  Ett bra ord det där.  Sedan.  🙂

2 thoughts on “Joo, apropå Gösta..

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

