Tid


Ja tid är relativt brukar jag säga.
Men håll med om att tiden bara flyger iväg ibland! 🙂
Veckorna går för fort. Maken hade semester. Med betoning på *hade*
Fem veckor. Bara så där! Poff!

Men. Och nu kommer ett positivt men.  😉
Detta år har jag tappat förmågan att gå helt.
Inte så positivt, visst.
Vi har husvagn som vi (i normala fall) är ute mycket med.
I år har jag inte kunnat vara med alls. Inget. Nada. Noll.

Då hittar vi plötsligt en lösning! 🙂
En något dyr sådan, men oj så värt det! 🙂
Handikappanpassad husbil var svaret. Och vi hittade en. 🙂
Underbart att kunna följa med igen, med familjen:-)

Givetvis (tyvärr) så sticker detta i ögonen på vissa.
Önskar jag kunde byta med dessa en dag eller två så kanske de skulle unna oss detta?
Men men. Orkar inte bry mig ärligt talat. Är hellre glad.  🙂

Det händer en del nu. Ska till Strängnäs snart igen. Tester och så.
Kanske blir operation. Kanske inte.
Vill inte berätta för mycket, då det faktiskt finns en del som gärna tävlar om vem som är värst med operationer och liknande. Tro det eller ej, men så är det.

Veckan som kommer är lite jobbig med samtal till FK mm. Det är aldrig kul.  :-/

Bäst att ladda.  😉

image

Svårt att se vad det är på bilden, men det är Göta som låg innanför tröjan, runt min midja, i flera timmar igår kväll.  🙂
Underbart!

Jag önskar er en god natts sömn och en skaplig dag imorgon. 🙂

Om ni vill får ni gärna skriva om vad ni vill att jag skriver om. Mer om min sjukdom och hur den påverkar min vardag och mitt liv?
Mer om sjukvården?
Mer om den vård man har rätt till i vårt avlånga land?
Mer fakta om just EDS?

Hoppas på något svar iaf. 🙂
God natt!:-)

6 thoughts on “Tid

  1. Handikappanpassad husbil är ju fantastiskt! Jag gladde mig med hjärtat och hela kroppen när jag läste det. Kommer ju ihåg att du fick så ont ifjol efter en semester i husvagnen.
    Vad underbart! Dom som missunnar dig kan väl bara krypa ner under den sten dom kom uppifrån. Hälsa från mig.
    Kram

    • *Fnissar för mig själv* 🙂
      Jag lovar att skicka tillbaka dem till avgrunden de kom ifrån och hälsa från dig. Hi hi

      Ja det är helt underbart!
      Vi kanske tom kan få med min elrullstol nästa år så vi kan åka till fjällen igen. 🙂
      Tänk! Det vore alldeles alldeles underbart!
      Jag älskar dina bilder från dina promenader. Det är så oroligt vackert i Norrland.

      Stor kram! ♥

  2. super med husbilen, kan tänka mej ni ser fram emot nästa sommar redan 🙂

    Försök att skita i missunsamma personer både när det kommer till husbilen och den hjälp du ev. kommer få i Strngnäs.

    Kram… och fortsätt som du brukar att dela med dej av livet med EDS!

  3. Vad roligt att ni fick tag på en husbil som funkar för HELA familjen! 🙂 Och folk som tycker att det sticker till lite i ögonen att du kan få umgås med din familj utanför husets fyra väggar, dem kan ju ta och… ja du kan nog slutet på den meningen! 😉

    Kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

