Förtroende och beroende


Detta med att vara helt beroende av andra är det jobbigaste jag har varit med om ärligt talat.
Det kräver också att man ska kunna ha förtroende för de som jobbar här som assistenter.
Tyvärr, tyvärr har jag redan gått på en rejäl nit och det gör ont. Ont i själen.

Jag tycker väldigt mycket om personen i fråga och den har blivit som en del av familjen.
Att då bli totalt blåst och personen inte ens svarar i telefonen känns som en kniv.

Att arbeta som personlig assistent är ju inte som att jobba på fabrik precis.

Jag är deras chef tillika vän. Det är så jag vill ha det!

Nu riskerar jag att bli tvungen att söka via arbetsförmedlingen och det skrämmer mig!
Jag vet vad jag har men inte vad jag får så att säga.

Att vara beroende av rullstolen är ingenting jämfört med att vara beroende av andra i vardagen.

Det är tur att de assistenter jag har är helt underbara. 🙂

Ja, den som svikit mig är en underbar människa också i normala fall.
Bara inte just nu.

image

Kissen hälsar till alla. 😉
Nu är klockan fyra och det är dags att försöka sova.
Natti!:-)

2 thoughts on “Förtroende och beroende

    • Ja jag tror att det är precis så.
      Men jag är ju personens arbetsgivare också och vill man behålla sitt jobb måste man hålla vad man lovar och se till att höra av sig och svara på när man ringer.
      Skulle min man göra så här på sitt jobb, och han är lastbilsmekaniker, så skulle han inte få behålla det! Och då har han inte ansvar över någon människa.
      Men jag förstår att personen nu hamnat i en ond cirkel och inte vet vad den ska göra.
      Men jag bits ju inte heller. 😉

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

