Ledsen och förvirrad


Det är känslan jag dras med just nu..
Ibland undrar jag varför jag ständigt gör så här mot mig själv?
Att försaka sig själv för att försöka hjälpa någon annan är inte bra i längden.
Man bli alltid, alltid trampad på i slutänden.
Både själ och hjärta har fotspår nu. Igen.

Samtidigt kan jag inte ångra det. Att försöka hjälpa någon som har ont i själen så kroppen tar stryk är värt lite själslig smärta tycker jag.
Felet är att jag i inte vet när jag borde ge upp. Jag fortsätter och fortsätter trots att jag blir trampad på gång på gång.
Men….. Suck….
Det slutar alltid med att jag bryter ihop och blir jätteledsen. Som nu.
Måste sluta hålla på så där!

Ja ja. Nog om det för det är nog ingen som tycker synd om mig och själv hatar jag kryptiska inlägg. Hm. Varför gör jag ett själv nu då? 🙂

Arga doktorn på svt 1 var bra ikväll. Men f*n vad arg jag blev! Är det detta svenska folket betalat skatt till. Icke existerande vård? Läkare som trycker ner patienter till tårar? En vård där prestige betyder mer än individen?
Tyvärr har jag fått se detta från första parkett hela mitt vuxna liv så är inte förvånad.
Ser det fortfarande.
Jag blir ledsen när jag tänker på att en ställd diagnos inte alltid betyder bättre vård.
Det gäller inte EDS iaf.

Jag har galet ont just nu, därav mitt äckligt gnälliga inlägg.
Jag har ju assistentproblem de luxe och tvingats ha assistent här som jag iofs älskar med hela mitt hjärta, men som får mig (omedvetet) att slita till jag totalt går in i väggen.
Svårt att förklara, men vill visa mig duktig och gör saker jag aldrig skulle utsätta mig för i normala fall.
Undrar om min hjärna har tagit semester för så värst smart är jag då inte!
Mutter mutter….

Nä. Bara att konstatera att jag just nu hör hemma under en sten eller så. Blä!

Tur att det är en ny dag imorgon.
Lämnar med en underbart bild på mina nyinköpta bollkryss. Älskar dem och för mig är det startskottet till hösten. 🙂

image

Ursäkta de fula plattorna, men det är på G med nytt och fint.
Får njuta av blommorna så länge.  🙂

2 thoughts on “Ledsen och förvirrad

  1. Att hjälpa någon annan utan att få nåt tillbaka är inte bra i längden . Det tär på själen .Tycker du är jättestark som orkar hålla på att hjälpa andra . Att du blir ledsen ibland tyder ju på att du har empati.
    Jag har ingen diagnos ännu och kommer säkert aldrig få någon heller . Men känner så väl igen mig i det som hon i filmen gått igenom . Med olika läkare m.m m.m
    Hoppas det löser sig det där med assistenten . Ps Vad är ett bollkryss ?

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

