Shit alltså! :-)


Ursäkta uttrycket men oj vilken boost bloggen fick i antalet besök efter Arga Doktorn på Svt 1!
Jag blev lite nervös och började läsa lite av mina inlägg för att kolla om de är ”rumsrena” sas.  🙂

Bestämde mig snabbt för att, om jag nu har skrivit det och haft det offentligt så här länge så….. So what?
Det är frivilligt att läsa min blogg. Fortfarande. 🙂

Har varit iväg med familjen i helgen, i den underbara handikappanpassade husbilen. Den lever upp till alla förväntningar och lite till.

image

Att kunna åka iväg till ett sådant här ställe och bara få njuta av naturen, fiske, härligt väder och till på köpet en handikappanpassad brygga är för mig obeskrivligt.
Att kunna vara med resten av familjen i stort sett helt och fullt i allt vi gjorde händer inte jämnt.
Det är ju väldigt ofta antingen jag får stå tillbaka, eller hela familjen, bara för att jag sitter i rullstol.
Men denna helg var helt otroligt underbar och härlig.

Ja. Eller visst hände det lite skit också, men det överskuggas totalt av resten av helgen. 🙂

Fast. Nu när jag är inne på det så kan jag ju nämna en av de negativa sakerna.
Mest för att det kunde ha gått riktigt illa.
Vi skulle äta i Askersund. Vi valde en restaurang som ligger direkt till höger efter bron vid hamnen.  (Så har jag inte nämnt några namn he he)
Jättetrevlig personal. God mat. Sisådär service, tog lång tid att få maten. Ingen toa tillgänglig för mig då det var trappa upp. DÅLIGT!!
Men. Eftersom vi i sällskapet skulle dela på notan blev vi ombedda att gå in och betala.
Visst. Jag rullade fram till dörren som hade en fin kil vid tröskeln in. 
Och där hade jag kunnat bryta nacken. På andra sidan tröskeln med den fina kilen var det nästan 2 dm ner till golvet!!!!!
Jösses anåda. Jag har E motion på mina hjul som är starka och driver på bra. Hade jag inte sett det i tid (och nästan tippat bakåt) så vet ingen hur det gått.
Blev ganska förbannad ska tilläggas.
Dels för att servitrisen (som för övrigt var trevlig) led av sådan okunskap att hon ”inte tänkte på det” när hon skickade in oss att betala, utan tog för givet att min man som har två fungerande ben, per automatik skulle gå in och göra det.
Sedan alla dessa matställen som jag inte tar mig in i gör mig galen! Det är ofta väldigt små åtgärder som krävs för att göra det tillgängligt för oss i rullstol.

Nej. Sätt alla höjdare i en rullstol och låt dem köra runt överallt i städerna de har inflytande över så kanske de förstår lite iaf.
Även om de kan kliva ur rullstolen och gå när de t tröttnat så kanske de får mer förståelse. Eller?

Ja ja. Lika yvigt inlägg som vanligt. Det bjuder jag på.  🙂

Sammanfattningsvis har helgen laddat själens batterier till max, men dragit ur kroppens så det varnar för låg nivå.
Bassängträning på det idag så är det verkligen dags att ladda den.
Med tanke på att jag ska ända till Strängnäs på torsdag för att göra smärtprovokation så behöver jag ladda och ladda.
Efter morgondagens läkarbesök med Lillen då.

Det blir nog bra till slut.

Sov gott!

image

2 thoughts on “Shit alltså! :-)

  1. Jag såg också Arga doktorn, fy satan vad arg jag blev! Jag fick också en liten boost till bloggen men inte så ”farligt” mycket 🙂

    Vad gäller restaurangen (jisses vilken tur du hade som klarade dig!) det är väl lagstadgat att offentliga byggnader (som det så fint heter) ska vara handikappanpassade? Toalett en trappa upp är väl okej, om det finns hiss… men alltså… shit!

    Men ååååh vad jag skulle vilja åka och fiska när jag ser sista bilden! Ljuvligt!

    • Ja det är lagstadgat med tillgänglighet för oss men följs sällan.

      Fiske är en otroligt bra lisa för själen. Underbart! 🙂

      Arga doktorn ja. Hon var ju sjuk men det är ju så brett spektra på EDS så det är nog svårt att visa hur stort på en timma.
      Skönt att hon fick diagnos ändå. 🙂
      Kram på dig Smurfen. 😉

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

