Dan före dan


Och då snackar vi inte före dopparedan.;-)

Men ändå ett steg närmare ett bättre liv. Hoppas jag.
Imorgon läggs jag alltså in på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs. Det är förberedelser inför operationen, som ska ske på tisdag om Gud vill.
För visst kan vad som helst hända och det inte blir av, men det hoppas jag verkligen inte!

Jag, min man och min lille son åkte de 21 milen till Strängnäs redan idag. Vi tog husbilen och står nu på en parkering i gästhamnen i Strängnäs.
Otroligt skönt att slippa slita upp min assistent i ottan för att åka på morgonen!
Det är tur att det inföll så bra att det är makens lediga måndag efter kvällsvecka. Ibland har man flyt.:-)
Att få umgås in i det sista med åtminstone delar av familjen betyder mycket. Fast jag saknar verkligen tonåringen som vi fick lämna hemma.  ♡ Hon har ju skola imorgon.

Jag är nervös. Mer nervös än jag varit inför någon av mina runt 20 ingrepp.
Min mamma undrade om detta verkligen är värre än när jag opererade två diskbråck i nacken? (Ingreppet gjordes framifrån också. De flyttade på luft- och matstrupen för att komma åt.)
Jo, jag var nervös då också. Men inte på samma sätt som nu.
Vet inte varför.
För det här är ju ingen liten sak det heller.
Visst, detta görs hela tiden och det är ju inget jättestort ingrepp om man jämför med vissa andra.
Men för mig är det stort.

Att mejsla bort delar av mina ryggkotor och rensa bort diskarna och skruva fast stag på två nivåer är stort. För mig.
Jag är egentligen inte så nervös för själva ingreppet. Mer för att inte bli tillräckligt smärtlindrad efter. Jag är otroligt tålig när det gäller allt sådant tyvärr.
Det krävs doser som man ger stora karlar för att det ska hjälpa.
Jag hoppas de har läst på i mina journaler så att de förstår.

När man har EDS så kan man antingen vara totalt överkänslig eller som jag, tål hur mycket som helst.

Usch vad jag babblar på känner jag. 😉

Ska snart lägga mig och försöka sova lite.

Vi var ute en sväng med hundarna här nere i hamnen.

image

Strängnäs är vackert en höstkväll som denna. 🙂

Nä. Nu ropar sängen på mig tror jag.
Jag får se om jag skriver något imorgon. Annars uppdaterar jag fort jag orkar.

Kram och gonatt!;-)♡

11 thoughts on “Dan före dan

  1. Hej min vän!
    Du och hela din familj finns i mina och min familjs tankar.Nu och för evigt.Lycka till min kära vän.Med op och allt sattyg som kommer efter.Jag vet att det kommer att gå bra.För jag har bett gud att hålla ett extra öga på dig.
    100 000 extra stora stärkande kramar//Palle

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

