Oj oj oj


Ja detta blir då en resa som jag aldrig kommer glömma.
Det är ju inte bara det att jag är nyopererad.

image

Huset är ett stort kaos också.
Bostadsanpassningen är mitt inne i ett skede där vi helt enkelt inte kan bo kvar.
Kommunen hade ordnat ett boende åt mig, ensam, i källaren på ett äldreboende, vilket jag tackade nej till.
Jag vill vara med min familj.
Sedan detta med mina tre hundar som jag envist vägrat behandla som flyttkartonger.

Ett förslag var att de skulle vara hemma på dagarna i byggkaoset och jobbarna skulle släppa ut dem ibland. Eh.. Nä.
Bo i bilen på makens jobb? Olagligt och inte aktuellt mer än möjligtvis en dag. Inte två veckor.

Så. Istället för att få lugn och ro och vila så har jag fått kryssa mellan byggjobbare pratandes i mobilen med folk som vill att jag försvinner ur huset typ imorgon fast ingen vet var.

Nu gick det äntligen igenom att hundarna får bo på hotell medan jag får ta med familjen till källaren på äldreboendet.

Nu återstår ”bara” alla detaljer. Hur ska dottern ta sig till skolan? Hennes busskort täcker inte pendeln.
Min säng som jag inte klarar mig utan, hur får vi dit den?
När ska vi få tid att flytta allt som ska flyttas ut innan onsdag?

Vila? Vad är det? Pumpa full med smärtlindring och köra på. Eller?

Samtidigt saknar jag min assistent som svek mig så. Fast personen gjorde mig så illa så tycker jag om personen. Saknad.

Gnällinlägg. Jag vet. Men nu är det lite för mycket.

8 thoughts on “Oj oj oj

  1. Allt på en gång det känner man igen .Varför är det alltid så ?.Är det lagen om allt tings jävlighet ?Man måste få gnälla ibland. Åtminstone lite . Hoppas verkligen att allt blir bättre sen.

  2. Hittade till din blogg i lite depp surfande, googlande om eds osv….fin fin blogg du har. Skönt att läsa om att andra har liknande problem. Stor kram o hoppas ni snart får komma hem och att du läker bra!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

