Oj vad svårt


Har haft fem intervjuer idag med fem individer som tycker att det lät spännande att börja jobba hos mig som assistenter.
Viket ansvar. Vilket i privilegium att få träffa dessa människor.
Men svårt.

Ett rum på AF blev det eftersom vi inte bor hemma för tillfället. Det är inte lätt att skaffa sig ett intryck av en person på en halvtimme.
Men jag valde tre som får komma på intervju två när vi kommit hem igen.
Härliga människor, men det är mycket som måste klaffa.
Min femåring är viktig i detta då det ingår en del med honom.
Att vi ska klicka är ju jätteviktigt.
Ja vi får se.

Annars då?
Jo. Sprutorna jag fick för att motverka de kraftiga kramperna jag fick efter min steloperation av ryggen motverkar ju även benläkningen och det känner jag av. Återhämtningen går sakta.
Som tur är har jag läkt bra mina andra sex steloperationer så jag har hopp. 🙂

Är annars extremt trött. Det är gnälligt nu, men jag mår verkligen inte bra av att bo på ett äldreboende, utan hundar och mitt hus. Mina andra djur som ger mig sinnesro.
Bara (inom citationstecken) drygt en vecka kvar nu. Sedan får vi flytta hem. Hem! Mitt älskade hus. Min älskade utsikt. Ett hus där jag nu inte ständigt är i vägen. Längtar! 🙂

Sitter nu och lyssnar på lillens sovande andetag. Maken jobbar kväll så lillen sover på golvet i rummet jag bor i. Det är underbart att ha honom nära.
Mammas älskling. ♥♥

2 thoughts on “Oj vad svårt

  1. kan inte ens ana hur svårt det är att bo borta hemifrån, ny opererad och med extra smärta och sen gör intervjuer med blivande assistenter ❤ styrka till dej!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

