Långt emellan


Ja ibland är det långt emellan inläggen här. Det blir så ibland bara.
Livet är inte alltid rättvist och dagarna är inte alltid enkla och straight forward.

Jag har vänner som kämpar och verkligen har det svårt. Den ena är den mest älskvärda människa som kämpar och sliter utan att kunna äta och jag oroliga smärtor dygnet runt från matstrupe och mage.
Men orkar ändå att sprida glädje omkring sig. ♥
Den andra har barn som kämpar emot sjukdomar med gott mod samtidigt som hon kämpar mot sin egen hälsa. ♥

I detta känns mina krämpor små på något sätt.
Smärta dygnet runt och inte kunna gå eller sköta sin egen person utan hjälp är egentligen inte så farligt när man sätter det i perspektiv med annat.
Nej. Jag förminskar inte mina egna problem. Jag ser det bara väldigt krasst på min situation jämfört med andras.
Gah!:-) Man ska inte jämföra, jag vet! 😀
Men ibland är det svårt att låta bli.

Jag utvecklar inte detta vidare. Jag vill bara säga att jag är ödmjuk inför andras situation och jämför egentligen inte mitt och deras.
Jag bara konstaterar att jag är tacksam för det jag har.
Och önskar att jag hade ett trollspö och kunde trolla.

En massa blaj som ingen fattar, men ville bara få det ur systemet.

Har verkligen mått skit på sistone, men är ändå tacksam över mycket.
Ha. Låter flummigt men jag kanske förklarar närmare någon gång. 🙂
EDS är verkligen ett syndrom som prövar en.

6 thoughts on “Långt emellan

  1. Aja baja inte jämföra. Den smärta jag bemästrar kan vara en mardröm för någon annan och tvärtom.

    Massor med kramar från mig å kissen 🙂

  2. Glöm inte bort att njuta av det fina vädret. 🙂 Hoppas du inte har det allt för eländigt, Du och dina vänner är alla starka kämpar. Men bläää för smärta och allt annat krångel. Snart är våren här och vi kommer känna oss lite gladare i alla fall.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

