Hmpf…..


Jag blir ganska heligt förbannad. Ortopeder…..
Har fortfarande för ont i händerna för att skriva hela historien men kort och gott så upprepar sig historien.
Ni som följt mig kanske kommer ihåg hur illa behandlad jag blev i mitt län angående min rygg.
Jag fick gå till högsta hönset i landstinget och åka utanför mitt landsting för att få vård. Mycket bra vård ska tilläggas.
Ortopeden i Linköping vill verkligen inte ha med mig att göra.
Nu när jag behöver åtgärda mitt trasiga bäcken är det samma historia igen. De vägrar ta emot mig.
Suck.
Hoppas jag klarar av att utveckla detta sedan för ni kommer baxna.
Vore jag frisk i grunden och arbetsför så skulle jag få hjälp. Vården är väldigt orättvis.
Kram på er.

2 thoughts on “Hmpf…..

  1. Så fort man behöver hjälp många gånger så dumpas man. Den som inte går att rehabilitera tillbaks till arbete hamnar långt ner på prio listan. Det går lättare om man har någon form av arbete. Dock verkar det inte gälla ortopeder. Endast elitidrottare får den chansen eller om man har ett viktigt jobb. Övriga får vänta. I ditt fall kan det handla om att kompetensen inte räcker och man inte vill betala till ett annat landsting utöver det jag skrev ovan. Jag har riktig dålig erfarenhet av ortopeder. Har alltid fått bråka även om jag hade jobb. Nekades operation av mitt knä för att jag inte elitidrottade. Efter typ 10 besök å massa bråk så fick jag min operation. Resultatet blev bra.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

