Tio i sex


Ja,  på morgonen alltså och jag har sovit några korta stunder i rullstolen inatt. Vissa nätter har jag så ont att det inte är någon idé att försöka ta sig till sängen.
Det har hänt mycket på sistone och jag vill verkligen hitta orken att berätta allt!
Både positivt och negativt. Ledsamt och dråpligt och glädjande och frustrerande. 🙂

Två av mina tre hundar har gått bort på tre månader och det har varit tungt. Riktigt riktigt tungt.

image

image

Men vi har ju en ny liten kille som hittade hit för att det var meningen tror jag. 🙂

image

En Perro de agua Espanol,  Spansk vattenhund, som vi döpte till Diesel.  ❤
Han och Nico,  min storpudel, är mina glädjespridare om dagarna.

image

Jag har nog skrivit om det tidigare men minnet vet ni. 😉

Det behövs glädje. Särskilt när jag hela tiden får stånga pannan blodig mot sjukvården hela tiden. Ni som följt mig vet ju vilken kamp det var för att få hjälp med min ländrygg. Historien upprepar sig nu med mitt bäcken.
Ortopeden i Linköping vägrar återigen att ta emot mig. Utan att förklara varför.
Detta beror på en läkare (ja En!) som jag rök ihop med när jag åkte in med ambulans med akuta ryggsmärtor, domningar och inte kunde kissa för flera år sedan.
Otroligt nedlåtande och elak man. Jag tar ingen skit och sade ifrån och nu får jag ingen vård.

Som grädde på moset begärde jag in mina journaler från flera avdelningar och det var ingen rolig läsning alls.
Där står allt från rena lögner till anklagelser som jag måste ta tag i.
Lång historia som jag skriver mer om senare. Vill gärna gå ut med namn på dessa läkare men måste kolla så jag inte bryter mot någon lag.
Nu kommer snart familjen upp för skola och jobb så jag ska väl lägga mig en stund till assistenten kommer.
Skriver detta från mobilen så jag hoppas det blev bra och läsbart.
🙂
Ha en fin dag.

Tillägg: Ser att jag redan har skrivit om detta förut. Ha ha minnet! 😀
Asch ni får tåla att jag upprepar mig lite. Snart kommer det nog något nytt ur denna hjärna ska ni se. 😉 😀

7 thoughts on “Tio i sex

  1. Hej,

    Först vill jag säga att jag beklagar bortgången av dina hundar, det är aldrig roligt när man förlorar en familjemedlem. Hoppas att den nya vännen Diesel kan sprida glädje i sorgen 🙂

    Jag heter Malin och har hela mitt liv haft massa konstiga symptom som läkarna inte har kunnat förklara. Efter att själv ha läst massor med information om olika sjukdomar o.s.v. misstänker jag att jag har EDS. Nu börjar mina smärtor i lederna/muskler och andra besvär att bli så pass att jag inte själv kan hantera det längre. Därför sökte jag hjälp hos en läkare på VC förra veckan, läkaren undersökte mig och konstaterade att jag hade flera inflammerade leder och att många symptom dessutom stämde in på EDS (som jag själv berättat att jag misstänker). Läkaren skickade då en vårdbegäran till reumatologen och jag hade hoppats på ett smidigt förlopp men tyvärr blir det inte så. Reumatologen valde att inte kalla mig för besök fick jag veta via brev här om dagen. Nu undrar jag om du har några tips på hur jag ska börja om?! Var vänder jag mig nu? Jag mår verkligen inte bra… ska man tvingas slå sig fram?!

  2. Tråkigt att du bara möts av motgångar 😦 Men dina hundar kommer skänka dig mycket glädje. Det blev ingen diagnos för mig eftersom jag är överrörlig i fel riktning dvs åt sidorna istället för bakåt och då räcker inte poängen till och diagnosen uteblir. Inget att göra men smärtan och tröttheten förstör dagarna för mig. 24 år kvar till pension :p Skruva fram klockan fort så jag slipper detta.

  3. Hej
    Bra blogg du har. Har saknat inlägg nu ett tag. Kolla gärna in min blogg happypainlife.wordpress.com Jag har ett rent helvete med min EDS men försöker ändå att må så bra jag kan.
    Kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

